„Plan promocji Miasta Kielce na 2025 rok” już dostępny

Można śmiało planować aktywności w Kielcach w 2025 roku. „Plan promocji” to zestawienie wydarzeń i inicjatyw, które pozwala mieszkańcom, turystom i przedsiębiorcom znaleźć interesujące ich propozycje, a instytucjom miejskim i urzędnikom skuteczniej promować miasto.

Przygotowany w tym roku dokument obejmuje 160 projektów promocyjnych zgłoszonych przez 55 podmiotów. Wiele przedsięwzięć składa się z kilku działań czy eventów, co zwiększa łączną liczbę planowanych wydarzeń do 175.

- Cieszy nas ogromne zaangażowanie instytucji, które odpowiedziały na nasz apel o wspólne tworzenie „Planu promocji”. Dzięki temu znalazły się w nim różnorodne wydarzenia kulturalne, festiwale, koncerty, wystawy, imprezy turystyczne i sportowe, a także targi oraz inicjatywy skierowane do biznesu - mówi Jacek Kowalczyk, dyrektor Wydziału Promocji, Kultury i Sportu Urzędu Miasta Kielce.

Dlaczego powstaje „Plan promocji”?

Opracowanie dokumentu wynika bezpośrednio z zapisów „Strategii promocji Miasta Kielce 2030+”, która rekomenduje „regularne (coroczne) tworzenie planu promocji miasta poprzez wydarzenia”. Znajduje to również odzwierciedlenie w Zarządzeniu nr 348/2022 Prezydenta Miasta Kielce z dnia 3 sierpnia 2022 r. w sprawie wprowadzenia i stosowania „Strategii promocji Miasta Kielce 2030+”, powołania Zespołu ds. Marki Kielce oraz ustanowienia Systemu Koordynacji Promocji Miasta Kielce (zmienionym Zarządzeniem nr 486/2024 z dnia 13 grudnia 2024 r.).

Jak powstał „Plan promocji”?

Dokument opracował Zespół ds. Marki Kielce we współpracy z jednostkami organizacyjnymi miasta oraz innymi podmiotami. Wysłano ponad 100 zaproszeń do składania propozycji projektów promocyjnych do wybranych instytucji, w tym: klubów sportowych, uczelni wyższych (UJK, PŚk), instytucji podległych Marszałkowi Województwa Świętokrzyskiego oraz stowarzyszeń. Dodatkowo informacja o możliwości zgłaszania projektów była opublikowana na stronie internetowej Miasta Kielce oraz w mediach, co zapewniło możliwość udziału wszystkim zainteresowanym.

Co zawiera dokument?

„Plan promocji” zawiera katalog 160 projektów promocyjnych zgłoszonych przez 55 instytucji i podmiotów oraz kalendarium, na które składa się 175 projektów promocyjnych i wydarzeń.

Projekty wspierają realizację celów strategicznych i operacyjnych wynikających z filarów Nowej Marki: Miasto turystyki przyrodniczej, Miasto perspektyw gospodarczych, Miasto wydarzeń i sportu oraz Miasto kompletne.

Każdy zgłoszony projekt został również przypisany do określonej skali oddziaływania - miejskiej, wojewódzkiej, krajowej lub międzynarodowej - co pozwala lepiej ocenić jego zasięg i potencjał promocyjny.

Plan otwarty na nowe inicjatywy!

„Plan promocji” to dokument elastyczny i otwarty - w ciągu roku może być aktualizowany i uzupełniany o nowe projekty, które można przesyłać za pomocą formularza dostępnego na platformie elektronicznej Systemu Koordynacji Promocji Miasta Kielce www.idea.kielce.eu/promocja.

Pełna wersja „Planu promocji Miasta Kielce na 2025 rok” jest dostępna na stronie www.kielce.eu/promocja w zakładce „Do pobrania”.

Zapraszamy do zapoznania się z dokumentem i do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym, turystycznym, sportowym i biznesowym Kielc!

Powrót na początek strony