Miejski Rzecznik Konsumentów

Do rzecznika zgłaszają się przede wszystkim te osoby, które znalazły się w sytuacji konfliktowej z przedsiębiorcą i są na ogół stroną słabszą.

Występując w imieniu i z upoważnienia konsumenta rzecznik zastępuje go w sporze z przedsiębiorcą. W zakresie ochrony praw konsumentów rzecznik współdziała również z organami Inspekcji Handlowej, Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz organizacjami konsumenckimi. Rzecznik służy przede wszystkim bezpłatną, fachową poradą mieszkańcom Kielc, których interesy jako konsumentów zostały naruszone.

Aby skorzystać z pomocy Miejskiego Rzecznika Konsumentów, możesz:

  • zadzwonić pod numer telefonu 41 36 76 592,
  • przyjść osobiście w godzinach 10-13 we wtorki i czwartki, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się na wizytę,
  • skontaktować się listownie lub mailowo.

Wszystkie sprawy kierowane do Miejskiego Rzecznika Konsumentów powinny zawierać: imię i nazwisko konsumenta, jego adres zamieszkania (w tym kod pocztowy) oraz telefon kontaktowy. Pamiętaj, że pomoc udzielana jest wyłącznie mieszkańcom Kielc. Mieszkańcy innych miast/powiatów mogą uzyskać pomoc rzecznika konsumentów w swoim mieście/powiecie. Dane teleadresowe właściwego rzecznika można ustalić korzystając z wykazu rzeczników, udostępnionego na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Udzielenie porady jest bezpłatne.

Szczegółowe informacje uzyskasz dzwoniąc pod numer telefonu: 41 36 76 592 oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.


Na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakładce Porady Konsumenckie znajdziesz porady konsumenckie, poradniki, a także wzory pism.

Dane teleadresowe instytucji dotyczących spraw konsumenckich znajdziesz klikając w podany link.

Pliki do pobrania

Lp. Nazwa Typ Rozmiar
1. Postępowanie w zakresie praw konsumenckichi.pdf PDF 251.56 KB
2. Wniosek do Miejskiego Rzecznika Konsumentów o udzielenie pomocy konsumentowi.doc DOC 31 KB
3. Oświadczenie (upoważnienie) do banku.doc DOC 23 KB
4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość.doc DOC 30.5 KB
5. Oświadczenie o odstąpienie od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy.doc DOC 30.5 KB
Dane adresowe

Urząd Miasta Kielce

Miejski Rzecznik Konsumentów
Dariusz Pyk

ul. Szymanowskiego 6
25-361 Kielce

telefon: 41 36 76 592

dariusz.pyk@um.kielce.pl

Powrót na początek strony