„Jestem konsumentem. Mam prawo. Mam wpływ”. Kampania edukacyjna

15 marca przypada Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji Fundacja Forum Konsumentów prowadzi ogólnopolską kampanię edukacyjną „Jestem konsumentem. Mam prawo. Mam wpływ”. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na fakt bycia konsumentem, w tym na przysługujące prawa i wynikające z tych praw możliwości. Kampania potrwa do 17 marca.

Kampania „Jestem konsumentem. Mam prawo. Mam wpływ” rozpoczęła się 11 marca. Na uruchomionej na potrzeby kampanii stronie www.jestemkonsumentem.pl publikowana jest konsumencka szóstka, czyli lista najważniejszych praw konsumenckich, tj. prawo do: informacji, zwrotu towaru kupionego w sklepie internetowym, reklamacji, ochrony zdrowia i środowiska, bezpieczeństwa cyfrowego oraz bycia wysłuchanym.  

Strona zawiera również odniesienie – call to action – do konsumentów, wskazując im ich możliwości działania, np. promując bezpieczne praktyki korzystania z Internetu (wśród rodziny, znajomych), konsument/konsumentka przyczynia się do zwiększania świadomości cyfrowej. Na stronie uwzględniono także – w ramach osobnej podstrony – instytucje chroniące prawa konsumentów wraz z danymi do kontaktu.

Akcja edukacyjno-informacyjna to jedno z dwóch działań podejmowanych w tym roku przez Fundację Forum Konsumentów z okazji Światowego Dnia Konsumenta. W dniu 13 marca w Warszawie organizowany jest kongres (Nie)świadomy konsument 2024, podczas którego eksperci, przedstawiciele nauki i biznesu dyskutują nad wyzwaniami oraz mitami dotyczącymi świadomości konsumentów. Patronat honorowy nad przedsięwzięciem objął prezydent Kielc Bogdan Wenta.

Transmisja z wydarzenia dostępna jest na https://www.facebook.com/events/3812097439026544
 
W 2024 r. mija 25 lat odkąd zadanie ochrony konsumentów powierzono samorządom. W Kielcach zadanie to wykonuje Dariusz Pyk Miejski Rzecznik Konsumentów.  

grafika - twarz mężczyzny z tekstem Mam prawo. Mam wpływ.png
 

Powrót na początek strony