W piątek, 17 września 2021 r. poznaliśmy ostateczną listę projektów dopuszczonych do głosowania w dziewiątej już edycji Kieleckiego Budżetu Obywatelskiego. W tym roku mieszkańcy Kielc będą mogli wybierać spośród 162 projektów.
W tegorocznej edycji zadania zostały podzielone na cztery kategorie. Ostatecznie do głosowania dopuszczono 18 projektów inwestycyjnych dużych, 61 inwestycyjnych małych, 12 projektów „zielonych” (to nowość w regulaminie) oraz 71 zadań nieinwestycyjnych. Wszystkie zostały już opublikowane na stronie www.bo.kielce.eu.
Głosowanie rozpocznie się 27 września i potrwa do 11 października.Tak jak w ubiegłym roku, głosowanie odbywać się będzie wyłącznie elektronicznie za pomocą formularza dostępnego na stronie adresem bo.kielce.eu. Wymagane będzie przy tym podanie swojego numeru telefonu komórkowego, na który zostanie wysłany sms z kodem weryfikacyjnym. Na jeden numer telefonu może zostać wysłany wyłącznie jeden sms.
Dla osób, które nie mają dostępu do internetu czy telefonu komórkowego, zaplanowano możliwość oddania głosu w specjalnie do tego przeznaczonych punktach. Szczegóły dostępne będą na stronie pod adresem www.bo.kielce.eu. Informacje o ich lokalizacjach trafią także do mieszkańców za pośrednictwem mediów tradycyjnych.
- Najbliższe dni to dobry czas dla wnioskodawców na przygotowanie działań informacyjnych i promocyjnych, które pomogą zachęcić kielczan do oddania głosu na ich projekty. Dla mieszkańców z kolei to doskonała okazja do tego, by na spokojnie zapoznać się ze wszystkimi projektami, tak by później móc oddać w pełni świadomy głos - tłumaczy Tomasz Porębski, rzecznik prezydenta Kielc.
To nie wszystko. Urząd Miasta zachęca także wnioskodawców do promowania projektów, które zostały dopuszczone do głosowania, w formie krótkich, maksymalnie 30-sekundowych filmów. Nagrania mogą być ciekawą formą promocji projektów. Będą one opublikowane na oficjalnej stronie internetowej Kieleckiego Budżetu Obywatelskiego w zakładkach dotyczących poszczególnych zadań.
Oczywiście filmy zawierające elementy promowania organizacji, instytucji bądź zawierające wulgarne, obraźliwe treści nie będą publikowane - nagrania swoim tematem mają dotyczyć wyłącznie zgłoszonych projektów.
Wnioskodawcy mogą również przygotowywać własne materiały promocyjne, np. ulotki, plakaty, banery. Ciekawą okazją do promocji projektów mogą być wydarzenia związane z organizowanym przez Urząd Miasta Kielce w terminie 18-26 września „I Festiwalem Wiatru”. Szczegółowy plan festiwalu dostępny jest na stronie www.um.kielce.pl/festiwal-wiatru/.
W tym roku na realizację projektów w ramach KBO przeznaczono 7 800 000 złotych. Środki zostaną rozdzielone na zadania według kategorii na kwoty: