Kieleckie przedszkolaki oswajają się z królową nauk

Przedszkole Samorządowe nr 24 i Zespół Placówek Oświatowych nr 1 w Kielcach zakwalifikowały się do Ogólnopolskiego Programu Grantowego mFundacji „Rosnę z matematyką”. W ten sposób placówki chcą pokazać, jak odpowiednie nauczanie matematyki przekłada się na wiedzę dzieci, niezależnie od ich zdolności.

Program „Rosnę z matematyką” ma na celu wspieranie rozwoju kompetencji matematycznych u najmłodszych dzieci w naturalny sposób, poprzez zabawę i angażujące zajęcia w grupach. Inicjatywa promuje dobre praktyki w tym zakresie wśród nauczycieli wychowania przedszkolnego, a także zachęca do włączenia się w proces edukacyjny rodziców i opiekunów. Wartość przyznanego grantu to max. 5 tys. zł.

W II edycji programu mFundacja przyznała wsparcie 137 placówkom, w tym dwóm z Kielc. W ramach zdobytego grantu Przedszkole Samorządowe nr 24 rozpoczęło projekt pn. „Wszystko jest matematyką”, za pomocą którego chce oswajać dzieci z matematyką i pokazywać, że jest ona obecna w życiu niemal na każdym kroku. Realizacja całego przedsięwzięcia potrwa do połowy maja.

- Od dawna przywiązujemy wagę do nauk ścisłych i podopieczni naszej placówki mają zdecydowanie łatwiej rozpoczynając naukę w szkole - mówi Marzena Uznańska, dyrektor przedszkola. - Do udziału w projekcie wytypowaliśmy dwanaścioro dzieci. Połowa z nich ma bardzo duże zdolności matematyczne, a pozostałe przeciętne zdolności. Chcemy udowodnić, że te mniej zdolne matematycznie dzieci są w stanie dzięki odpowiedniemu nauczaniu dogonić lub nawet prześcignąć dzieci zdolniejsze - mówi dyrektor.

Jednym z działań obecnie realizowanych w przedszkolu jest konkurs dla dzieci i rodziców „Gdzie ukryła się matematyka?”, który polega na odnalezieniu obecności matematyki ukrytej w codziennym życiu i pokazaniu jej na zdjęciach. 

Powrót na początek strony