W Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego CK Technik odbył się Demo Day, czyli prezentacja projektów zgłoszonych do konkursu „Biznes z klasą”. W szranki stanęły zespoły, które wcześniej wzięły udział w warsztatach, na których poznawali techniki prezentacji pomysłu na własny biznes, albo projekt akcji społecznej.
Konkurs „Biznes z klasą” organizowany jest w ramach Programu Edukacja Przedsiębiorczości – projektu Urzędu Miasta mającego na celu rozwijanie postaw przedsiębiorczych, umiejętności komunikacji interpersonalnej oraz pobudzanie kreatywnego myślenia, a także promocja innowacji wśród młodzieży.
Prezentacja pomysłów na własny biznes przed komisją jest trzecim etapem konkursu, do którego zakwalifikowało się dziesięć zespołów: Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego z projektem - „Zgotuj sobie sukces seniorze – jedz zdrowiej żyj dłużej”, Zespół Szkół Ekonomicznych z projektem – „Appunti - EKA na 5”, Zespół Szkół Elektrycznych z projektem – „Zielony Szał”, Zespół Szkół Elektrycznych z projektem – „Notification Provider”, Zespół Szkół Elektrycznych z projektem – „Crypto Investments MTW”, IV LO z projektem – „Międzyszkolny Serwis Komputerowy”, IV LO z projektem „Szkolna Agencja Turystyczna (SAT)”, Zespół Szkół Mechanicznych z projektem – „Wyczesany Mechanik”, Niepubliczne Technikum Zawodowe z projektem – Beauty Factory – mobilny stylista”, Zespół Szkół Informatycznych z projektem „(Prawie) Darmowy Serwis Komputerowy”.
- Komisja podczas prezentacji zwracała uwagę na kilka elementów, o pierwsze na kreatywność pomysłu, na którą u młodych ludzi zawsze liczymy, po drugie na umiejętność zaprezentowania swojego pomysłu i trzecim istotnym elementem jest to, czy realne jest zrealizowanie tego projektu w czasie trwania konkursu – powiedział Zbigniew Brzeziński z Miejskiego Urzędu Pracy w Kielcach.
Prezentacje uczniów oceniała komisja konkursowa, w której skład weszli przedstawiciele Urzędu Miasta, Kieleckiego Parku Technologicznego, Miejskiego Urzędu Pracy, Samorządowego Ośrodka Doradztwa Metodycznego i Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach. Swoją ocenę wystawili również mecenasi konkursu, którymi są Bank Gospodarstwa Krajowego, firma Pneumatic Complex oraz agencja interaktywna Pixelis.
- Bardzo dziękujemy BGK i przedsiębiorcom za wsparcie naszego konkursu, za zaangażowanie oraz dzielenie się swoim doświadczeniem i wiedzą z młodzieżą – mówi Anita Lagierska, z-ca dyr. Wydziału Przedsiębiorczości i Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Kielce.
- Misją BGK jest wspieranie rozwoju społeczno-gospodarczego, który realizuje m.in. poprzez swoją Fundację Empiria i Wiedza i dlatego chętnie uczestniczymy w takich inicjatywach jak konkurs „Biznes z klasą”. Uważamy, że w ten sposób budujemy kapitał ludzi z myślą o rozwoju naszego kraju – powiedział Paweł Sikorski z Banku Gospodarstwa Krajowego.
- Poprzez współpracę z CK Technik dążymy do tego, aby młodzież poznawała relacje biznesowe i uczyła się jak tworzyć własne projekty. Im wcześniej młodzi ludzie zaczynają myśleć o tym, jak tworzyć własne biznesy, tym większa szansa na powodzenie w przyszłości – powiedział Piotr Osojca, prezes Pneumatic Complex.
- Na co dzień współpracujemy i pomagamy młodym przedsiębiorcom, dlatego zdecydowaliśmy się wesprzeć uczniów w realizacji ich pomysłów biznesowych. Dla nas jest to również inspirujące – powiedział Marcin Jarząbek właściciel Agencji Interaktywnej Pixelis.
Komisja konkursowa wyłoni pięć, najlepszych jej zdaniem projektów, które później zostaną zrealizowane przez uczniów. Finał konkursu „Biznes z klasą” zaplanowano 21 czerwca. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody ufundowane przez mecenasów konkursu: Bank Gospodarstwa Krajowego, firmę Pneumatic Complex oraz Agencję Interaktywną Pixelis.
Organizatorem konkursu jest Prezydent Kielc, a inicjatorem wydarzenia jest Biuro ds. Przedsiębiorczości i Centrum Obsługi Inwestora w Wydziale Przedsiębiorczości i Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Kielce.
Partnerami Konkursu są: Samorządowy Ośrodek Doradztwa Metodycznego i Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach, Kielecki Park Technologiczny oraz Miejski Urząd Pracy w Kielcach. Konkurs został objęty patronatem honorowym Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej.