9 spotów reklamowych wpłynęło na konkurs organizowany w ramach kampanii informacyjno-edukacyjnej dotyczącej niskoemisyjnego transportu pod hasłem: „Innowacyjne i ekologiczne środki transportu”. Wzięło w nim udział 15 uczniów szkół podstawowych nr 1, 27, 28, 39 oraz VI Liceum Ogólnokształcącego.
Pierwsze miejsce zajęły Kornelia Benć i Julia Wolak, uczennice Szkoły Podstawowej nr 27 im. K.K. Baczyńskiego.
- Przygotowując prace, chciałyśmy zachęcić wszystkich do korzystania z niskoemisyjnych środków transportu. Żeby samochody spalinowe zamienić na rower, autobusy, pojazdy elektryczne lub wodorowe, albo częściej wybierać spacer – zdradziły nam Kornelia i Julia. Dodały także, że udział w konkursie i praca nad spotem poszerzyły ich wiedzę na temat ekologicznych środków transportu. – Większość zdjęć i filmów przygotowałyśmy same. Wymagało to dużo czasu, ale było warto – zaznaczyły laureatki.
- Gratuluję, że dotarliście tak daleko w tym niełatwym konkursie – mówił, zwracając się do uczestników konkursu, zastępca prezydenta Kielc, Bartłomiej Zapała i dodał, że Miasto ze swojej strony podejmuje cały szereg działań, żeby transport był niskoemisyjny. – Wszystko po to, abyśmy oddychali lepszym powietrzem i tym samym cieszyli się lepszym zdrowiem. Każde działanie o charakterze edukacyjnym i promocyjnym dotyczące idei ekologicznego transportu ma olbrzymią wartość. Będziemy chcieli chwalić się efektami Waszej pracy i wykorzystywać materiały, które przygotowaliście – podkreślił Bartłomiej Zapała.
Celem kampanii była edukacja dzieci i młodzieży w zakresie ochrony środowiska naturalnego oraz innowacyjnych, alternatywnych rozwiązań w zakresie przemieszczania się, a co za tym idzie, przyczyniających się do ochrony klimatu. Kampania składała się z pięciu etapów. Ostatni etap polegał na nagraniu krótkiego filmu promocyjnego lub reklamowego trwającego maksymalnie 120 sekund (nie krócej niż 60 sekund).
Prace oceniła komisja w składzie: Agata Wojda, prezydentka Kielc, Aneta Boroń, dyr. Wydziału Gospodarki Komunalnej i Środowiska, Marcin Januchta, rzecznik prasowy prezydenta Miasta Kielce oraz Iza Wierzba, główny specjalista Referatu ds. Klimatu, Powietrza, Energi i Elektromobilności. Pod uwagę brano zawartość merytoryczną i zgodność z tematem, oddziaływanie promocyjno-edukacyjne, innowacyjne, kreatywne podejście do tematu oraz jakość, estetykę i samodzielność wykonania.
- Prace były wyjątkowe i w piękny sposób pokazywały Kielce. W materiałach zaprezentowaliście to, co najbardziej wartościowego widzicie w naszym mieście, za co bardzo dziękujemy – powiedziała Aneta Boroń, dyr. Wydziału Gospodarki Komunalnej i Środowiska.
Prezydent Miasta Kielce przy dofinansowaniu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach ufundował atrakcyjne nagrody. Za zajęcie pierwszego miejsca - rowery, za zajęcie drugiego miejsca - plecaki z przegrodą na laptopa, powerbank 10 000 mAh, bezprzewodowe słuchawki i termosy, za zajęcie trzeciego miejsca - plecaki z przegrodą na laptopa i powerbank 10 000 mAh. Wyróżnieni otrzymali plecaki z rolowanym zamknięciem.
Pełna lista laureatów konkursu znajduje się pod galerią zdjęć.