Uczniowie z trzech kieleckich szkół podstawowych znaleźli się wśród laureatów konkursu „Jak się nie zaplątać w sieci? Mądrze korzystajmy z Internetu!” organizowanego z okazji XI edycji Świętokrzyskiego Dnia Bezpiecznego Internetu. W finale wydarzenia udział wziął zastępca prezydenta Kielc Marcin Chłodnicki.
Organizatorem XI edycji Świętokrzyskiego Dnia Bezpiecznego Internetu był Samorządowy Ośrodek Doradztwa Metodycznego i Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach oraz Akademia Nauk Stosownych im. prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach.
- Jestem przekonany, że zarówno Wasz udział w konkursie, jak i to spotkanie pomoże Wam nie tylko lepiej rozpoznawać zagrożenia, które występują w sieci, ale nauczy Was na nie reagować. Przez co będziecie bardziej świadomi oraz bardziej bezpieczni, a Wasi rodzice będą spokojniejsi - zwrócił się do uczestników zastępca prezydenta Kielc Marcin Chłodnicki.
W ramach XI ŚDBI w siedzibie Akademia Nauk Stosownych im. prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach odbyły się warsztaty, prezentacje oraz podsumowanie konkursu, do którego zgłosiło się 35 palcówek z regionu. Konkurs polegał na przygotowaniu pracy plastycznej, filmiku lub piosenki na temat możliwości, jakie daje mądre korzystanie z sieci. Nagrodzonych zostało 19 prac. W gronie laureatów znalazły się trzy szkoły podstawowe z Kielc nr: 31, 7 i 18.
Nagrodzeni uczniowie z Kielc:
I - Lena Wróblewska, Szkoła Podstawowa nr 31 w Kielcach, kat. kl. I-IV
Wyróżnienie - Justyna Milewska, Szkoła Podstawowa nr 7 w Kielcach, kat. kl. I-IV
I - Iliana Kupis, Szkoła Podstawowa nr 7 w Kielcach, kat. kl. V-VIII
II - Piotr Radecki, Szkoła Podstawowa nr 18 w Kielcach, kat. kl. V-VIII
Wyróżnienie - Zuzanna Wójcik i Dominika Pacak, Szkoła Podstawowa nr 7 w Kielcach, kat. kl. V-VIII
ŚDBI zrealizowany został zgodnie z celami polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023. Cel 1. Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Cel 2. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.