Odbywają wirtualną wycieczkę do najważniejszych turystycznie miejsc w Kielcach, rozwiązują zagadki i uczestniczą w zajęciach plastycznych. Poznają ciekawostki związane z „kieleckim UFO”, czyli zmodernizowanym Dworcem Autobusowym, odwiedzają także Poczytalnię na dVoRcu. Mowa o uczestnikach zajęć z cyklu „Czym skorupka za młodu nasiąknie...”, organizowanego przez Biuro Promocji i Współpracy z Zagranicą w Wydziale Przedsiębiorczości i Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Kielce.
W Punkcie Promocji Kielc na Dworcu ruszyła czwarta edycja projektu, którego celem jest zaszczepienie w młodych mieszkańcach naszego miasta miłości do swojej „Małej Ojczyzny” oraz promocja Kielc. - Do realizowanych dotychczas modułów zajęć dołączyliśmy nowy, poświęcony edukacji w zakresie bezpieczeństwa. Prezentujemy dzieciom spoty filmowe, dotyczące problemu, jaki stanowią nieodpowiednio pozostawione w przestrzeni miasta hulajnogi elektryczne - informuje Dariusz Detka, dyrektor Wydziału Przedsiębiorczości i Komunikacji Społecznej.
Spoty zrealizowali uczniowie III LO im. C.K. Norwida w ramach kampanii społecznej zainicjowanej przez Jerzego Pióro, Pełnomocnika Prezydenta Miasta Kielce ds. Osób Niepełnosprawnych. - Filmy edukacyjne poruszają ważne w codziennym życiu miasta kwestie, z których wielu z nas nie zdaje sobie sprawy. Hulajnogi to duże zagrożenie szczególnie dla osób z dysfunkcją narządu wzroku, bariera dla tych, którzy używają białej laski, dla poruszających się na wózku inwalidzkim czy innych osób ze szczególnymi potrzebami, na przykład prowadzących wózek dziecięcy. Zależy nam, aby zwiększyć świadomość kielczan w tym zakresie, również tych najmłodszych - mówi Jerzy Pióro.
W ramach zajęć w Punkcie Promocji Kielc spoty edukacyjne w dużym skupieniu, jako pierwsi obejrzeli uczniowie najmłodszych klas Szkoły Podstawowej nr 22 im. Generała Stanisława Maczka. W spotkaniu uczestniczył Pełnomocnik Prezydenta Miasta Kielce ds. Osób Niepełnosprawnych.
Udział w cyklu pt. „Czym skorupka za młodu nasiąknie ...” jest bezpłatny. Dotychczas wzięło w nim udział ponad 800 kieleckich przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych. Do końca listopada 2023 r. już zapisanych jest niemal 300 dzieci, ale są jeszcze wolne terminy spotkań.
Zajęcia odbywają się w grupach i trwają do półtorej godziny. Zgłoszenia przyjmowane są na adres: marketing@um.kielce.pl. Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (41) 36-76-478.