Stowarzyszenie Nowe Oblicze Edukacji przekazało kieleckim instytucjom kultury wyposażenie multimedialne o wartości 36 tysięcy złotych. Sprzęt IT, w tym laptopy, tablety i roboty zakupiony został w ramach projektu „TIK w instytucji kultury#1”.
Celem projektu jest rozwój kompetencji cyfrowych wśród samorządowych instytucji kultury i ich pracowników, a także uczniów z terenu województwa świętokrzyskiego.
Nowoczesny sprzęt multimedialny trafił między innymi do trzech kieleckich instytucji: Miejskiej Biblioteki Publicznej, Muzeum Zabawek i Zabawy oraz Kieleckiego Centrum Kultury.
W oficjalnym przekazaniu wyposażenia, które odbyło się w Poczytalni na Dvorcu poza przedstawicielami jednostek, udział wziął wiceprezydent Kielc, Marcin Chłodnicki, Edyta Kraska, dyrektor Biura Projektów oraz Członek Zarządu Stowarzyszenia NOE oraz Grzegorz Kowalski, prezes Grupy MAC, jako firma wspierająca działania stowarzyszenia NOE.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i zakłada doposażenie instytucji kultury w nowoczesny sprzęt IT i pomoce dydaktyczne, w tym laptopy, tablety, roboty Lego Mindstorms ev3 oraz gry edukacyjne kształtujące umiejętności z zakresu programowania i logicznego myślenia Scottie Go.
- Nasz projekt daje nowe możliwości nie tylko instytucjom kultury, ale także ich pracownikom i uczniom - mówi Edyta Kraska, dyrektor Biura Projektów ze Stowarzyszenia Nowe Oblicze Edukacji. - Dzięki sprzętowi zakupionemu w ramach projektu biblioteki, ośrodki i dom kultury będą mogły poszerzyć ofertę o zajęcia z dziećmi i młodzieżą.
Udział w projekcie weźmie blisko 130 pracowników z 36 gminnych instytucji kultury, którzy podniosą swoje kompetencje. Pracownicy wezmą udział w szkoleniach z wybranych zagadnień, takich jak programowanie w różnych językach lub kompetencje medialne. W projekcie uczestniczy także 774 uczniów od 10 do 18 roku życia, którzy będą mieli możliwość uczestniczyć w zajęciach pozalekcyjnych prowadzonych przez pracowników instytucji kultury, w trakcie których podniosą poziom swojej wiedzy również w zakresie programowania lub kompetencji medialnych.