Udana promocja Kielc w telewizji turystycznej „Polska na Weekend”

Najpiękniejsze zakątki Kielc hitem na weekend. Już ponad 131 tysięcy razy obejrzano film o Kielcach w Telewizji Turystyki Kulturowej „Polska na Weekend”. Siedmiominutowy film od ponad miesiąca promuje najważniejsze atrakcje turystyczne Kielc na platformie streamingowej i profilu facebookowym telewizji. W filmowym skrócie przedstawiono nasze przyrodnicze perły, muzea i instytucje kultury. Autorzy przekonują, że w Kielcach każdy znajdzie coś dla siebie, zarówno miłośnicy zabytków i miejskich atrakcji, jak i wielbiciele przyrody.

Telewizja Turystyki Kulturowej "Polska na weekend", wystąpiła do Miasta Kielce z propozycją współpracy, projekt koordynowało Biuro Promocji i Współpracy z Zagranicą w Wydziale Przedsiębiorczości i Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Kielce. Wydawca serwisu internetowego publikuje na swojej platformie streamingowej oraz w social mediach filmy o charakterze przewodników turystyczno-krajoznawczych, które są realizowane w atrakcyjnych miejscach w Polsce i za granicą.

Film pt. „Dokąd na urlop? Kielce - Miasto rezerwatów przyrody i świetnych muzeów” przez ponad miesiąc (od 28.10 do 06.12.2022 r.) obejrzano ponad 131 tys. razy na platformie streamingowej telewizji www.polskanaweekend.

Dodatkowo na profilu telewizji na Facebooku ten sam obraz, promowany pod hasłem „Hit na weekend: Kielce!”, w terminie od 4.11.2022 r. do 02.12.2022 r. osiągnął zasięg ponad 76 tysięcy wyświetleń, 30 tysięcy „dłużej oglądających”, aktywność dotycząca posta to ponad 6 500, w tym 447 udostępnień.

W filmie wiele uwagi poświęcono bogatej ofercie kieleckich muzeów i placówek kulturalnych oraz niezwykłym walorom rezerwatów przyrody. Celem projektu było przekonanie odbiorców, że Kielce to wyjątkowe miejsce na mapie Polski, zarówno przez swoją historię, jak i walory geologiczne.

- Funkcjonujemy w czasach, gdzie obraz w zasadzie stał się podstawą komunikacji i promocji. Dlatego kiedy portal zwrócił się do nas z propozycją przygotowania materiału, po sprawnej analizie potencjału zdecydowaliśmy się na współpracę – mówi Iwona Sabat kierowniczka Biura Promocji i Współpracy z Zagranicą. – Staramy się wykorzystać możliwie każdą formę turystycznej promocji naszego miasta, a materiał Telewizji „Polska na Weekend” ma odbiorców w Polsce i za granicą. W perspektywie portal przygotuje dla miasta dwa dodatkowe krótkie spoty oraz wersję anglojęzyczną, która będzie wykorzystywana w promocji zagranicznej – dodała Iwona Sabat.

Takie działania wypełniają założenia przyjętej niedawno Strategii Promocji Miasta Kielce, która została zbudowana w oparciu o unikalne walory miasta, takie jak m.in. bliskość przyrody i uwarunkowania geologiczne w połączeniu z ofertą kulturalną, edukacyjną i gospodarczą.

Film wywołał wiele pozytywnych komentarzy na Facebooku, a sami autorzy filmu zachęcają do odkrywania naturalnego piękna i oferty kulturalnej Kielc.

- Opowiadamy w naszej telewizji o bardzo wielu miejscowościach i miastach w Polsce, ale też i w Europie. Realizujemy filmy m.in. u naszych sąsiadów z Niemiec i Czech oraz przyjaciół we Włoszech i Chorwacji. W Kielcach byliśmy zaskoczeni i zachwyceni tym, jak dużo pracy, i to skutecznie wykonanej, włożono w to, aby miasto uczynić atrakcyjnym turystycznie - mówi Robert Kuliczkowski z Telewizji Turystycznej „Polska na Weekend”.

Powrót na początek strony