Od 1 czerwca Urząd Miasta Kielce powraca do funkcjonowania w trybie sprzed pandemii.
- Do tej pory, w ostatnich miesiącach, realizowaliśmy wszystkie potrzeby mieszkańców, jednak wizyta w urzędzie była możliwa po uprzednim, telefonicznym bądź mailowym, umówieniu terminu spotkania. Decydowały o tym wyłącznie względy bezpieczeństwa sanitarnego - przypomina Szczepan Skorupski, sekretarz miasta.
Teraz dostęp do budynków ratusza będzie możliwy dla każdego w godzinach funkcjonowania poszczególnych wydziałów. - Oczywiście w trakcie pandemii sporo mieszkańców nauczyło się, że wiele spraw można szybko i sprawnie załatwić telefonicznie lub przez internet. Wciąż zachęcamy do korzystania z tych wygodnych metod - dodaje.
Na razie nieznacznie zmieni się sposób umawiania wizyt w Wydziale Komunikacji. Miejscy urzędnicy dostrzegli, że dzięki umawianiu spotkań przez telefon lub internet, skrócił się czas indywidualnej obsługi mieszkańców, Dlatego wizyty w tym wydziale będą nadal umawiane telefonicznie lub poprzez portal „Umów wizytę”, ale udostępniona zostanie także możliwość bezpośredniej rejestracji na miejscu w ratuszu.
Jednocześnie Urząd Miasta zamieścił w internecie ankietę, w której pyta kielczan, jaki system jest według nich korzystniejszy - przywoławczy (kolejkowy) czy internetowo-telefoniczny. Znajduje się ona na portalu wypowiedzsie.kielce.eu.