Rekordowy zasięg promocji Kielc w ramach UEFA EURO U21 Polska 2017

Na dzień dzisiejszy wiemy, że zasięg medialny tegorocznego EURO U21 w odniesieniu do danych  z młodzieżowych mistrzostw z lat ubiegłych jest rekordowy. Na turniej w Polsce akredytowanych zostało ponad 500 dziennikarzy z 21 krajów świata, czyli 12 państw-uczestników z: Polski, Anglii, Słowacji, Szwecji, Hiszpanii, Portugalii, Macedonii, Serbii, Niemiec, Czech, Włoch, Danii oraz Japonii, USA, Francji, Cypru, Palestyny, Szwajcarii, Litwy, Argentyny i Ukrainy.  Prawa do transmisji „na żywo” wykupiło 32 nadawców, wśród których znalazły się sieci telewizyjne nawet z tak odległych zakątków globu jak Australia, Brazylia, Malezja, Stany Zjednoczone czy Indonezja. Dla porównania, jak informuje Biuro Prasowe Lokalnego Komitetu Organizacyjnego UEFA EURO U21 Polska 2017, poprzednią edycję młodzieżowego czempionatu w Czechach w 2015 r. obsługiwało niemal 40% mniej dziennikarzy niż w Polsce.

 

Organizacja młodzieżowych mistrzostw w piłce nożnej w Kielcach budziła wiele emocji i była szeroko komentowana nie tylko w prasie lokalnej, ale zarówno w polskich jak i międzynarodowych mediach. Nic w tym dziwnego, bo tak wielkiego święta futbolu, cieszącego się tak ogromnym zainteresowaniem jeszczeu nas nie było. Z raportu prezentującego zasięg  turnieju, przekazanego od Rzecznika Prasowego Turnieju UEFA EURO U21 Polska 2017, pana Filipa Adamusa, wynika, że organizacja meczy w ramach młodzieżowych mistrzostw w piłce nożnej była doskonałym wydarzeniem promującym miasto Kielce wartym 45 851 875 zł ekwiwalentu reklamowego. Od 1 września 2016 r. do 1 lipca 2017 r. tylko w polskich mediach ukazało się w sumie na portalach internetowych, w prasie, radiu i telewizji 9 644 publikacji, w których wspomniano o Kielcach w kontekście UEFA EURO U21 2017. Mecze rozgrywane w Kielcach transmitowane były do ponad 150 krajów, a relacje z turnieju śledziło łącznie 250 korespondentów. Liczba odsłon witryn internetowych przekazujących kolejne newsy z mistrzostw przekracza setki tysięcy.

 

Kielce jako miasto gospodarz turnieju EURO UEFA U21 w pozytywnym świetle pojawiało się  w zakładkach sportowych na łamach międzynarodowych serwisów prasowych, radiowych, telewizyjnych i internetowych. Sportowe relacje z młodzieżowego czempionatu w Kielcach pojawiały się na stronach angielskiej, szwedzkiej i słowackiej federacji piłkarskiej. W angielskich The Telegraph, The Sun, Daily Mail czy The Guardian znalazły się informacje o sesjach treningowych i pobycie drużyny angielskiej w Kielcach. Z kolei, w szwedzkich serwisach informacyjnych, między innymi Aftonbladet, Svenska Fans czy Expressen TV można było przeczytać o „potopie szwedzkim” i inwazji Szwedów na Kielce i Polskę. Ponadto, filmik prezentujący przemarsz szwedzkich kibiców z rynku na Stadion bije w sieci rekordy popularności.

 

Poniżej podajemy kilka przykładowych informacji i komentarzy, które pojawiły się w zagranicznych mediach:

 

The English Football Association/ Związek Piłki Nożnej w Anglii

„England Under-21s received a warm welcome on their first training session in Kielce ahead of this week’s Euro Finals. Aidy Boothroyd’s squad arrived at their base in the town to find 300 youngsters from local schools waiting to watch and eventually join in with the session. And they were soon joined by the Mayor of Kielce, Wojciech Lubawski, who presented Boothroyd with a specially commissioned painting before he was given a signed England shirt from the squad, handed over by captain James Ward-Prowse.” [tłum. Młodzieżowa reprezentacja Anglii otrzymała serdeczne powitanie podczas pierwszej sesji treningowej w Kielcach przed odbywającymi się w tym tygodniu finałami. Ekipa Aidy Boothroyd po dotarciu do swojej bazy w mieście na miejscu zastała 300 młodych ludzi z miejscowych szkół oczekujących na obejrzenie  i wreszcie udział w treningu. Wkrótce dołączył do nich Prezydent Kielc, Wojciech Lubawski, który od kapitana James’a Ward-Prowse otrzymał koszulkę reprezentacji Anglii wraz z autografami, on zaś przekazał Boothroyd’owi wykonany specjalnie na te okazję obraz.]

Reading Football Club

„The Young Lions engaged with their new local [Kielce based] fans, as they joined in with a warm-up and then got the chance to take some penalties before the squad signed autographs and posed for photographs.” [tłum. Młode Lwy nawiązały kontakt z nowymi, miejscowymi [kieleckimi] fanami, którzy przyłączyli się do rozgrzewki, a potem mieli szansę strzelić parę karnych. Na koniec reprezentacja rozdała autografy i pozowała do zdjęć.]

BBC Sport

[Poland on Thursday] will be difficult. We’ve been welcomed into the city by our hosts and I’m sure it will be a good game and a good football match. We’ll have to be at our best. [tlum. Polska w czwartek będzie trudnym przeciwnikiem. Zostaliśmy przyjęci do miasta przez naszych gospodarzy i jestem pewien, że będzie to dobra gra i dobry piłkarski pojedynek. Musimy pokazać się z jak najlepszej strony].

Aftonbladet

„Sverige hade ett enormt följe av svenska fans med sig till Kielce i Polen: 4000–5000 blågula supportrar!” [tłum. Szwecja miała ogromne wsparcie, ponieważ żółto-niebieski orszak kibiców szwedzkich, który przybył do Kielc i Polski liczył 4000-5000 fanów!]

 

Turniej UEFA EURO w Kielcach był wyjątkowym sportowym wydarzeniem, a idea towarzysząca zmaganiom, zachęcająca obecnych i przyszłych nastoletnich kieleckich piłkarzy, a także ich rodziny, przyjaciół oraz wszystkich fanów futbolu do gry,  kibicowania i wspólnej zabawy, zgodnie z zasadami fair-play, okazała się dla kielczan i ich zagranicznych gości niezwykle wartościowa.

Pliki do pobrania

Lp. Nazwa Typ Rozmiar
1. Zasięg turnieju UEFA EURO U21 (pdf, 2,6MB) PDF 2.63 MB
Powrót na początek strony