PREZYDENT MIASTA KIELCE
o g ł a s z a
przetarg ustny nieograniczony na oddanie w dzierżawę, na okres 3 lat, gruntu położonego w Kielcach przy ul. Świętego Leonarda.
Przedmiotem przetargu jest grunt o pow. 1009 m2, stanowiący działkę oznaczoną w ewidencji gruntów m. Kielce, obr. 0017, numerem 432, stanowiący plac z wjazdem od ul. Świętego Leonarda.
Grunt przeznaczony został do wydzierżawienia na okres 3 lat, w celu prowadzenia parkingu. Dzierżawca zobowiązany będzie do zapewnienia swobodnego dojścia i dojazdu do działki ewidencyjnej oznaczonej numerem 429 /obr. 0017/, przyległej od północy do wydzierżawianego gruntu. Minimalna (wywoławcza) stawka miesięcznego czynszu dzierżawnego wynosi netto 5,00 zł/ m2.
Do wylicytowanego czynszu, zgodnie z obowiązującymi przepisami, doliczony będzie podatek VAT w stawce 23%. Minimalne postąpienie wynosi 0,50 zł.
Termin płatności czynszu (wylicytowana stawka czynszu + VAT x powierzchnia przedmiotu dzierżawy) ustalony jest do 25 dnia każdego miesiąca.
Stawka czynszu dzierżawnego będzie waloryzowana, począwszy od 01 stycznia 2025r., jeden raz w roku kalendarzowym, każdorazowo ze skutkiem na dzień 01 stycznia danego roku kalendarzowego.
Waloryzacja dokonywana będzie w ten sposób, że stawka czynszu obowiązująca w roku poprzedzającym rok dokonywania waloryzacji, zmieniana będzie przy zastosowaniu wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych, ustalanego przez Prezesa GUS za rok poprzedzający dzień waloryzacji (1 stycznia) i ogłaszanego w Dzienniku Urzędowym RP („Monitor Polski”).
Przetarg odbędzie się w siedzibie Urzędu Miasta Kielce ul. Rynek 1, sala 112, w dniu 21.11.2023r. o godz.9.00.
Warunkiem dopuszczenia do przetargu jest wpłacenie w pieniądzu w terminie do dnia 20.11.2023r. na konto Urzędu Miasta Kielce Nr 29 1050 1461 1000 0023 5322 5903 ING Bank Śląski, wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy 00/100).
W przypadku wpłacenia wadium/wadiów w formie przelewu bankowego, wpłata winna być dokonana odpowiednio wcześniej tak, aby w dniu 20.11.2023r., wadium zostało zaksięgowane na rachunku organizatora przetargu. Dowód wniesienia wadium przez uczestnika przetargu podlega przedłożeniu komisji przetargowej przed otwarciem przetargu.
Uczestnik przetargu zobowiązany jest przed przetargiem złożyć:
- pisemne oświadczenie, że zapoznał się z nieruchomością, jej stanem prawnym i faktycznym oraz granicami gruntu będącego przedmiotem przetargu,
- pisemne oświadczenie, że zapoznał się z treścią projektu umowy (do wglądu u organizatora przetargu lub na stronie internetowej Urzędu Miasta Kielce) i zawartymi w nim warunkami dzierżawy,
- pisemne oświadczenie, że zapoznał się z treścią ogłoszenia o przetargu, jego warunkami i przyjęciu ich bez zastrzeżeń.
- upoważnienie do występowania w imieniu osób prawnych.
Jeśli osoba ustalona dzierżawcą uchyli się od zawarcia umowy dzierżawy, wpłacone przez nią wadium nie podlega zwrotowi.
Ewentualne wyznaczenie granic przedmiotu dzierżawy odbywa się staraniem i na koszt nabywcy.
Prezydent Miasta Kielce zastrzega sobie prawo odwołania przetargu z ważnych powodów.
Integralną częścią niniejszego ogłoszenia są WARUNKI PRZETARGU USTNEGO NIEOGRANICZNEGO NA ODDANIE W DZIERŻAWĘ GRUNTU POŁOŻONEGO W KIELCACH PRZY UL. ŚWIETEGO LEONARDA.
Szczegółowych informacji udziela Wydział Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miasta Kielce Rynek 1, pok. nr 228 (tel. 3676228).
Ogłoszenie o przetargu oraz warunki przetargu wywieszone zostały na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta Kielce Rynek 1, opublikowane na stronie internetowej Urzędu Miasta Kielce https://kielce.eu/ oraz w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem https://bipum.kielce.eu/.